Hlavní stránka Sport Turistika Výlet do Pasek a Vysokého nad Jizerou
Výlet do Pasek a Vysokého nad Jizerou

Délka 16 km. Turistický a cykloturistický výlet. Na trase koupaliště, restaurace.Délka trasy je 17 km. Turistický a cykloturistický výlet. Na trase najdete najdete historická místa, místa s vyhlídkou a dalekým rozhledem. Svoje aktivity si můžete zpestřit návštěvou muzea, koupaliště, nebo restaurace.
Trasa vede přes:  Jablonec nad Jizerou - Přední Blansko - Zadní Blansko - Paseky nad Jizerou - Buďárka - Památník zapadlých vlastenců - Bosna - Tomášovy vrchy - Sklenařice - Šachty - Vysoké nad Jizerou - Kramářova vila - Vlastivědné muzeum -Tříč - vrch Kamenec - Jablonec nad Jizerou.

Jizera v zimě z mostu na Zadní Blansko.Vydáme se z náměstí přes železniční přejezd po zelené značce okolo kulturního domu a na konci města odbočíme doleva přes řeku Jizeru a pokračujeme krásným údolím do Zadního Blanska. Po 2 km mineme vpravo lávku odbočující přes řeku k Rokytnici nad Jizerou a pokračujeme dál v přímém směru proti proudu řeky. V tomto místě je však důrazně doporučeno při cyklistickém výletu kolo vést pěšky! Nepřehlédneme „Obří hrnce“ kruhové kamenné útvary v řečišti Jizery. Po 1 km dojdeme do Pasek nad Jizerou.  Přejdeme silnici a po 0,5 km chůze do svahu západním směrem cestou „Buďárkou" překřížíme modrou turistickou trasu. Za malou chvíli se nám objeví rázovitý kostelík svatého Václava a Památník zapadlých vlastenců. Paseky nad Jizerou v zimě V Pasekách jsou ještě k vidění zachovalé roubené chalupy, například dům čp.94 „V chalupě“ má ojedinělou ukázku tzv. „dvojité kočičí procházky“ ve štítě. Nedaleko je stará škola a Makovský mlýn. U restaurace „U Houslařů“ zahneme doprava a stále po zelené značce stoupáme 2 km po okraji lesa na Bosnu. Zde zahneme doleva a po vrstevnici pokračujeme na křižovatku se žlutou turistickou značkou. Odbočíme vlevo a po 1,5 km se okolo restaurace „Na Perličku“ vydáme po žluté značce jižním směrem. Zhruba po 1 km chůze ze svahu narazíme na místní komunikaci a po 300 metrech za křižovatkou pokračujeme po žluté do mírného svahu směrem na Tomášovy vrchy. Zde po modré značce odbočíme doprava, přejdeme nízký hřeben a sejdeme do Sklenařic (1 km). Okolo restaurace „Mexiko“ pokračujeme po modré značce přes Šachty do Vysokého nad Jizerou.  Cestou ještě mineme sochu sv. Josefa z roku 1769. Ze sedla mezi Tomášovými a Petruškovými vrchy se nám otvírá krásný pohled na hřebeny Krkonoš v severovýchodním směru. Muzeum ve Vysokém nad Jizerou Po 3 km dojdeme okolo Kramářovy vily (dnes hotel Větrov) do Vysokého nad Jizerou. Zde si nenechme ujít Vlastivědné muzeum s pohyblivým (mechanickým) betlémem Jana Metelky. Na náměstí odbočíme doleva na místní silnici a po 100 metrech odbočíme doprava na červenou turistickou trasu do údolí. V obci Tříč si povšimneme velikého množství chalup se zachovalou lidovou architekturou. Přejdeme místní komunikaci a po 2 km vystoupáme na vrch Kamenec - 688 metrů nad mořem. Zde se nám za příznivého počasí otevře krásný pohled na hřeben Západních Krkonoš s Lysou horou a Kotlem a malebné údolí řeky Jizery s Jabloncem nad Jizerou. Podél Iyžařského vleku sejdeme zpět do Jablonce nad Jizerou (1,5 km).

Infobox sport

Podrobné informace o sportovním vyžití v okolních městech a obcích najdete na serverech Paseky nad Jizerou, Rokytnice nad Jizerou a Vysoké nad Jizerou. Jaké bude počasí pro vaše aktivity najdete přímo na těchto stránkách stejně jako on-line stav vody na Jizeře nejen pro vodáky, nebo testy kvality vody v koupališti.

Další menu

Více ze sportu

Žádné události k zobrazení

O stránkách

Informační server www.jablonec-krkonose.cz zahájil svůj provoz v srpnu roku 2001. Jeho cílem bylo a je vytvoření informačního portálu s propojením na vše co souvisí s městem

Prezentace

Ceník prezentace:

• prezentace ubytování 660,- Kč / rok
  • prezentace ostatní 420,- Kč - jednorázově
  • základní záznam zdarma

Napsali o nás

Internet řekne o družici nad městem.

Jaké satelity a družice budou létat nad Jabloncem nad Jizerou příštích čtrnáct dní? Jaká je voda v